Betalingsachterstand

BETALEN (dag 0)

Je hebt 30 dagen de tijd om de premie te betalen.

HERINNERING (dag 16)

Je ontvangt van ons een herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen. Let op: vanaf dag 30 vervalt je dekking.
Kun je de premie niet op tijd betalen? Neem dan direct contact met ons op. Samen kijken we hoe we je kunnen helpen, bijvoorbeeld met een betalingsregeling.

NIET MEER VERZEKERD (dag 30)

Je ontvangt een aanmaning van ons. De dekking van je verzekering vervalt vanwege wanbetaling.
Vanaf dit moment ben je niet meer verzekerd, ook niet als je achteraf alsnog betaalt. Je blijft wel verplicht om de premie te betalen, ook al is je dekking vervallen. Betaal je meteen? Dan ben je vanaf de volgende dag weer verzekerd.

OVERDRACHT AAN VERZEKERAAR (dag 58)

We hebben je vordering overgedragen aan je verzekeraar. Vanaf nu neemt je verzekeraar de incasso over. Zij kunnen een incassobureau en, indien nodig, een deurwaarder inschakelen. Hieraan zijn kosten verbonden.

UITLEG EN EXTRA INFORMATIE

Betalingstraject

  • Alles wat we doen om de premie te ontvangen.

Premie

  • Het bedrag dat je aan ons betaalt voor je verzekering.

Dekking

  • Datgene waarvoor je verzekerd bent.

Dekking vervallen

  • Is je dekking vervallen? Dan ben je niet meer verzekerd. Dit betekent dat je geen recht meer hebt op een vergoeding bij schade.

Registratie CIS
Betaal je de premie niet en moeten we daarom je verzekering beëindigen? Dan melden we dit bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Dit is een databank voor de verzekeringswereld. Sta je hierin geregistreerd? Dan kan het later lastiger (en duurder) worden om een nieuwe verzekering af te sluiten.

Incassokosten
Als we de vordering overdragen aan een incassobureau, kunnen er incassokosten in rekening worden gebracht. We houden ons hierbij aan de wettelijke regels voor incassokosten.